üveyriye bint Hâris. İsminin anlamı; “küçük ve güzel kız” demektir. Miladi, 605 yılında Müreysi’de dünyaya gelmiştir. Cüveyriye validemiz, Mustalıkoğulları kabilesindendir. Mensup olduğu kabile İslam’a düşman bir kabile idi. Bu düşman-lıkları neticesinde Mustalıkoğulları, Müslümanlara ani bir saldırı hazırlığı içerisindeydiler. Bunu haber alan Efendimiz (sas) onların üzerine bir sefer düzenledi. Yapılan savaş …
Eylül, 2018
-
5 Eylül
Zeyneb bint Cahş
Zeyneb bint Cahş. Yumuşak huylu ve yürekten dua eden birisi olduğundan dolayı kendisine “Evvâhe” denilirdi. Bu ismi bizzat Efendimiz (sas) kendisi vermiştir. Birgün Zeyneb validemizin namaz kıldığını ve Allah’a yalvararak dua ettiğini görünce: “Zeyneb Allah’a çokça yönelip yalvaran bir kadındır” buyurdu. Miladi,588 yılında, Mekke’de dünyaya gelmiştir. Zeyneb validemiz, Efendimiz’in (sas) …
-
5 Eylül
Hind bint Ebî Ümeyye
Hind bint Ebî Ümeyye.İsminin anlamı; “yüz veya daha fazla deve, kılıç” demektir. Hind isminden daha çok Ümmü Seleme olarak anılırdı. Miladi 596 yılında Mekke’de dünyaya gelmiştir. Ümmü Seleme validemizin ilk eşi olan Ebû Seleme (sas) Uhud savaşının gazisidir. Uhud savaşından kısa bir süre sonra vefat etmiştir. Ümmü Seleme validemiz dört …
-
5 Eylül
Zeyneb bint Huzeyme
Zeyneb bint Huzeyme. İsminin anlamı; “ziynetli ve süslü hanım” demektir. Medine de fakir ve yoksullara çok yardımcı olduğundan dolayı kendisine “Ümmü’l-Mesâkin / Yoksulların Anası” derlerdi. Miladi, 596 yılında Mekke’de dünyaya gelmiştir. Zeyneb validemiz, ilk evliliğini Uhud savaşında şehit düşen meşhur sahabi Abdullah b. Cahş ile yapmıştır. Eşi Abdullah şehit olup …
-
5 Eylül
Hafsa bint Ömer
Hafsa bint Ömer. İsminin anlamı; “toplama ve biriktirme” demektir. Kendisine “binti Ebihâ/Babasının Kızı” derlerdi. Aynı babası Hazreti Ömer (ra) gibi sert mizaclı olduğu için bu isim ile anılmıştır. Miladi, 604 yılında dünyaya gelmiştir. Hafsa validemiz, ilk evliliğini Huneys b. Huzafe ile yapmıştır. Hazreti Huneys (ra), Bedir savaşın da şehit olunca, …
-
5 Eylül
Âişe bint EbîBekr
Âişe bint Ebî Bekr. İsminin anlamı, “Yaşayan ve ömür süren” demektir. Hz. Ebû Bekir’in kızıdır. Efendimiz’in (sas) Âişe validemize olan muhabbetinden ötürü kendisine “Resulullah’ın Sevgilisi” denilirdi. Miladi, 605 yılında Mekke’de dünyaya gelmiştir. Efendimiz (sas) Âişe validemizi çok sever ve her seferinde bu sevgisini belli ederdi. Amr b. el-Âs anlatıyor: “Resulullah’a …
-
5 Eylül
Sevde bint Zem’a
Sevde bint Zem’a. İsminin anlamı, “Kara ve esmer” demektir. Miladi, 577 yılında dünyaya gelmiştir. Efendimiz’in (sas) ikinci eşidir. Sevde validemiz ilk eşi olan Sekran b. Amr ile beraber iman etmişlerdir. Fakat Mekkeli müşriklerden zulüm ve işkence görürler. Sekran vefat edince, Sevde validemiz altı çocuğu ile dul kalır. O sırada Efendimiz …
-
5 Eylül
Hatice bint Hüveylid
Hatice bint Hüveylid. İsminin anlamı; Erken doğan kız çocuğu. Beklenilen günden erken dünyaya gelmesinden dolayı babası bu ismi vermiştir. Miladi, 555 yılında dünyaya gelmiştir. Efendimiz’in (sas) ilk eşidir. Bu evlilik Efendimiz (sas) Peygamber olmadan 15 yıl önce gerçekleşmiştir. Bu sırada Efendimiz (sas) 25, Hatice validemiz ise 40 yaşında idi. Hatice …
-
5 Eylül
Berre bint Abdüluzza
Berre bint Abdüluzza. İsminin anlamı; “saliha ve hayırlı kadın” demektir. Efendimiz’in (sas) anneannesidir. Efendimiz’in (sas) anneannesi olma şerefini elde etmiş olan bu bahtiyar hanımın hakkında ne yazık ki bir bilgiye sahip değiliz. Bilmiş olduğumuz onun en şerefli insan olan Hazreti Muhammed’i (sas) anneannesi olduğudur. Bu şeref onun ne denli değerli …
-
5 Eylül
Fatıma bint Amr
Fatıma bint Amr. Efendimiz’in (sas) babaannesidir. Efendimiz’in (sas) babaannesi olan bu bahtiyar hanımın, Efendimiz’in (sas) doğumuna yetişip yetişemediğini tam olarak bilemiyoruz. Bundan dolayı kaynaklarımızda, babaannesi ile bir hatıratını aktaramıyoruz. Ancak şunu biliyoruz ki, Efendimiz (sas) Uhud günü savaşın meydanında şöyle bir söz buyuracaktır: “Ben Fatıma’ların oğluyum.”(16) Bu Fatıma’lardan kastetmek istediği; …
-
5 Eylül
Vehb bin Abdümenaf
İsminin anlamı; “ihsan etme ve bağışlama” demektir. Efendimiz’in (sas) anne tarafından dedesidir. Efendimiz’in (sas) dedesi Vehb ile görüşememiştir. Çünkü dede Vehb, kızı Âmine’nin Abdullah ile düğününü göremeden, çok erken bir tarihte vefat etmiştir. Bundan dolayı Abdülmuttalib, Âmine validemizi amcası Üheyb’den istemiştir. Efendimiz’in (sas) dedesi Vehb, Mekke de cömertliği ile bilinen, …
-
5 Eylül
Abdülmuttalib bin Hâşim
Asıl ismi; Şeybe’dir. İsminin anlamı ise; “saçlarında aklık bulunan.” demektir. Dünyaya geldiğinde saçlarında aklık bulunduğundan dolayı kendisine bu isim verilmiştir. Miladi, 497 yılında Medine’de dünyaya gelmiştir. İsmi Şeybe olmasına rağmen Abdülmuttalib olarak bilinir. Bunun sebebi ise, babası Hâşim vefat edince, Yesrib’de annesinin yanında kalmış, sekiz yaşına gelince amcası Muttalib tarafından …
-
5 Eylül
Âmine bint Vehb
Âmine bint Vehb. İsminin anlamı; “Emin olan ve emniyet hali hâsıl olan” demektir. Miladi, 552 yılında Mekke’de dünyaya gelmiştir. Âmine validemiz, güzelliği ve ahlakı ile Mekke’nin en güzel hanımlarındandır. Bu ahlakı ile Mekke’liler ona “Kureyş’in çiçeği” derlerdi. İşte bu çiçek, Abdullah’ın genç yaşta vefatı ile, kendisi de henüz 19 yaşında …
-
5 Eylül
Abdullah bin Abdülmuttalib
Abdullah b. Abdülmuttalib. İsminin anlamı; “Allah’ın kulu” demektir. Miladi, 545 yılında Mekke’de dünyaya gelmiştir. Dünyaya gelir gelmez babasının alnında parlayan Nur-u Muhammedi, onun alnına geçmişti. Abdullah siret ve surette kardeşlerinden çok farklıydı. Efendimiz (sas) Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in soyundan gelmiştir. Bilindiği gibi Hz. İbrahim oğlu Hz. İsmail’i Allah’a kurban …
-
5 Eylül
Resulullah’ın (sav) Kimliği ve Ailesi
Adı: MUHAMMED (sas) b. ABDULLAH Künyesi ve Kabilesi: Ebû Kasım / Kasım’ın Babası – Hâşimoğulları / Kureyş Doğum Yılı ve Doğum Yeri: 12 Rebiülevvel Fil Yılı / Miladi, 20 Nisan 571, Pazartesi – Mekke Baba Adı: Abdullah bin Abdülmuttalib Dedesinin Adı: Abdülmuttalib bin Hâşim Babaannesinin Adı Fatıma bint Amr Anne …
Mayıs, 2018
-
17 Mayıs
Teravih Namazının Anlamı Nedir? Neden Kılarız?
Teravih, Arapça tervîha kelimesinin çoğulu olup “rahatlatmak, dinlendirmek” gibi anlamlara gelir. Ramazan ayına mahsus olmak üzere yatsı namazından sonra kılınan sünnet namazın her dört rek‘atının sonundaki oturuş, tervîha olarak adlandırılmış, sonradan bu kelimenin çoğulu olan terâvih kelimesi ramazan gecelerinde kılınan nâfile namazın adı olmuştur. Teravih, sünnet-i müekkededir. Kadın ve erkek …
Nisan, 2018
-
18 Nisan
Anne ve Babalarımıza Karşı Sorumluluklarımız
Toplum yapısının temeli olan ailenin kurucuları ve en önemli iki unsuru. Allah’ın insanlardan korunmasını istediği beş kutsal şeyden biri de, neslin devamıdır. Neslin devamını Allah (c.c.), canlıların kabiliyet ve yapılarına göre belli kanunlara bağlamıştır. Neslini devam ettirebilmek için en büyük zorluklarla karşılaşan canlı da insanoğludur. İnsan, canlıların en güçlüsü olmasına …
Mart, 2018
-
26 Mart
Kuran-ı Kerim’de Adı Geçen Peygamberler
Vahiy meleği vasıtasıyla Yüce Allah tarafından gönderilen ilâhî emirleri ve yasakları insanlara bildirmekle vazifeli kimselere Kur’an-ı Kerîm’in dilinde “Nebî, resûl, beşir ve nezîr” adlari verilir. Bunlar her bakimdan üstün ve seçkin kimselerdir. Peygamberler günah işlemezler, yalan söylemezler, emanete hiyanet etmezler, Allah’tan aldıkları emirleri olduğu gibi insanlara bildirirler. Çok zekî, uyanık …
Şubat, 2018
-
21 Şubat
Rasûlüllâh’ın (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) Şemail-i Şerifi
Hasen (Radıyallâhu Anh), dayısı Hind ibni Ebî Hâle (Radıyallâhu Anh)a, dedesi Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in şemailini sormuştu. Küçükken Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in terbiyesi altında büyümüş olan ve bu sebeple Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem)in târifini çok iyi yapan Hind (Radıyallâhu Anh) (ve Alî (Radıyallâhu Anh)) şöyle anlattı: “Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) haddizâtında büyüktü, kendisini görenlerin nazarında da büyük görünürdü. Ne …
-
21 Şubat
Peygamber Efendimiz’in Şekli, Şemaili ve Dış Görünüşü
Günümüzde insanlar, özellikle de gençler birçok insanı kendilerine örnek almakta, onların tavır ve konuşmalarına, üsluplarına, giyim tarzlarına özenmekte, onlar gibi olmaya çalışmaktadırlar. Ancak bu insanların büyük bir çoğunluğu doğru yolda olmadığı gibi, tavır ve ahlak güzelliğine de sahip değildirler. Bu nedenle insanları doğru olana, en güzel ahlak ve tavra özendirmek …